The concepts and tools of marketing of innovations
Abstract
The attempt of structuring of marketing of innovations subject area is made based on its specificity, overview of approaches and foreign researchers concept interpretations. Eclecticism of marketing of innovation is show as well as its close connection with other subject areas. Current approaches and tools of marketing of innovation are described.
About the Author
V. D. MarkovaRussian Federation
References
1. Друкер П. Бизнес и инновации. М.: Вильямс, 2007. 432 с.
2. Траут Дж. В поисках очевидного. СПб.: Питер, 2009. С. 143–145.
3. Шнайдер Д. И. Г. Технологический маркетинг. М.: Янус-К, 2003. 478 с.
4. Хау Дж. Коллективный разум – будущее бизнеса: Пер. с англ. М.: Альпина Паблишер, 2012. 288 с.
5. Котлер Ф. Маркетинг от А до Я. СПб.: Нева, 2003. С. 144.
6. ЛаСалль Д., Бриттон Т. А. Бесценные. Как превратить обычные товары в необычные впечатления. М.: Вильямс, 2006. 192 с.
7. Маркова В. Д. Процесс создания и коммерциализации новинок (маркетинговые аспекты). Новосибирск: НГУ, 2011. 91 с.
8. Cooper R. Winning at New Products: Accelerating the Process From Idea to Launch. 3rd ed. Perseus Publishing, 2001.
9. Мур Дж. А. Преодоление пропасти. Маркетинг и продажа хайтек-товаров массовому потребителю. М.: Вильямс, 2006. 368 с.
10. Беркун С. Откуда берутся гениальные идеи? 10 мифов об инновации. СПб.: Питер, 2011. 208 с.
11. Шмигин И. Философия потребления. Потребитель, производство и маркетинг. Харь-ков: Гуманитарный центр, 2009. 304 с.
12. Кавасаки Г. Стартап. 11 мастер-классов от экс-евангелиста Apple и самого дерзкого венчурного капиталиста Кремниевой долины: Пер. с англ. М.: Юнайтед Пресс, 2011. С. 254.
13. Кристенсен К. Дилемма инноватора: Пер. с англ. М.: Альпина Бизнес Букс, 2004. 239 с.
14. Кристенсен К., Рейнор М. Решение проблемы инноваций в бизнесе: Пер. с англ. М.: Альпина Бизнес Букс, 2004. 290 с.
15. Кристенсен К., Энтони С., Рот Э. Что дальше? Теория инноваций как инструмент предсказаний отраслевых изменений: Пер. с англ. М.: Альпина Бизнес Букс, 2008. 398 с.
16. Viardot E. Successful Marketing Strategy for High-Technology Firms: 3rd ed. Boston, U.S.A.: Artech House, 2004.
17. Mohr J. J., Sengupta S., Slater S. Marketing of High-Technology Product and Innovation. Upper Saddle River, N. J.: Pearson Prentice Hall, 2009.
18. Багоцци Р. Маркетинг как обмен // Классика маркетинга. СПб.: Питер, 2001. С. 49–62
Review
For citations:
Markova V.D. The concepts and tools of marketing of innovations. World of Economics and Management. 2013;13(3):95-101. (In Russ.)