Human potential of the knowledge economy: development and conditions of implementation
Abstract
The paper analyzes the strategy of the government, enterprises and workers in the formation of human capital from the perspective of the competence approach; studies the interactions between actors of labor market and educational services market build supply-demand professional competencies; proves the paradigm shift in personnel policy.
About the Authors
N. M. ArsentievaRussian Federation
Z. I. Kalugina
Russian Federation
I. I. Kharchenko
Russian Federation
References
1. Доклад о развитии человеческого потенциала в РФ. 2011. Модернизация и развитие человеческого потенциала. М., 2011.
2. Харченко И. И. Современная молодежь Сибири: образовательные и профессиональные стратегии / Под ред. З. И. Калугиной. Новосибирск, 2008.
3. Красильникова М. Д., Бондаренко Н. В. Рынок труда и профессиональное образование – каков механизм сотрудничества? // Информационный бюллетень ГУ-ВШЭ. 2007. № 8. URL:http://education-monitoring.hse.ru/docs/infbul31.pdf.
4. Кастелс М. Информационная эпоха: экономика, общество и культура. М.: ГУ ВШЭ, 2000.
Review
For citations:
Arsentieva N.M., Kalugina Z.I., Kharchenko I.I. Human potential of the knowledge economy: development and conditions of implementation. World of Economics and Management. 2013;13(2):184-194. (In Russ.)